Skyting

Skyttergruppa i Langangen holder til i kjelleren på klubbhuset, og vi har rekrutt- trening mandager kl.17.30 – 20.30. Skyting for seniorer er torsdager kl 17.30 – 20.00. Skytebanen er 15m og vi skyter med skytesimulator, samt luftbørser (10m) og miniatyrbørser (22cal.).

Vi har sesong fra første uka i oktober og fram til påske da vi avslutter med klubbmesterskap for store og små. Vi har et ønske om at enda flere skal benytte seg av skytinga, så om du er jente eller gutt, dame eller mann er det bare å stikke innom enten man vil skyte eller bare slå av en prat. (gratis kaffe)

Vi har gått til anskaffelse av Simway skytesimulator som går ut på å skyte med IR våpen på et lerret. Vi håper at dette skal vekke interessen med elektronikk i tillegg til tradisjonell skytesport, lage et samlingspunkt for å skape litt liv i laget. Samtidig som det skal være gøy, er det også veldig fin trening for skyttere og jegere i alle aldere, da det kan trenes på både blinker og bevegelige mål. Det er mulig å skyte på vanlige stillestående blinker, leirdueskyting og jaktsituasjoner med forskjellige arter. Vi har replika våpen som lånes til dette, det er pistol, rifle og hagle. Vi har også utstyr til noen kalibre slik at jegere og skyttere kan komme med egne våpen, rifle/hagle og trene med dette. Her er mulighetene mange og veldig fint til bruk i opplæring av nye jegere og skyttere, det er også veldig miljøvennlig med tanke på støy og blyutslipp som det blir ved tradisjonell skyting. Dette er foreløpig et gratis tilbud for barn og unge som er medlemmer av Idrettslaget og en betaling for ikke medlemmer, for voksne har vi en redusert pris for medlemmer i forhold til ikke medlemmer. Samme gjelder for grupper på inntil 15 personer som vi tar imot på bestilling. Til vanlig har vi dette satt opp i skyte lokalene våre i klubbhuset til LIL, men vi har også mulighet til å ta utstyret med og montere det opp på arrangementer andre steder som f.eks. kantiner, konferanserom for bedrifter, lag, foreninger eller private som vil lage til noe sosialt. Selv om vi ikke har faste skytekvelder sommerhalvåret, er det fullt mulig å avtale for gruppeskyting på inntil 15 personer ved å ta kontakt med Skyttergruppa.

Vi ønsker nye og gamle medlemmer hjertelig velkommen!

Med vennlig hilsen skyttergruppa.